思い出の歌

未分類
07 /02 2009
懐かしい歌を聴いた。自分の結婚式でかけてもらった曲。もう19年も前になるんだな~

                          
                         sdada 


    gsdf




本気でオンリーユー(Let’s Get Married)

唄 竹内まりや

Now let's get married
No need to wait and waste our time
Why do we have to carry on this way?
No one can keep us apart
So, let's get married right away


I'll wake you up in the morning, my baby
Sweeten your coffee with my kiss
And in the night I will hold you so tightly
Whisperin' the words you long to hear


So, let's get married
Why don't you ask me and stop hesitating?
Just think how happy we can be
You and me in a small house with a dog
So, let's get married right away
So, let's get married right away


When you are blue and so down, my baby
I'll give a smile to cheer you up
But if I get sad and lonely
Please hug me close and wipe my tears
So, let's get married
I just don't know how to live without you
Maybe it's nice to have our kids some day
And this is all I can say


Now let's get married
right away
So, let's get married
right away
So, let's get married
right away




さあ 結婚しましょう
もう、待ったり時間を無駄にする必要なんてないのよ
なぜ いつまでも こうやっていなければならないの ?
誰も私たちを切り離すことなんて出来ないわ
だから すぐに 結婚しましょう

朝になれば 私が貴方を起こしてあげる
コーヒーは 私のキスで甘みを加えてあげるわ
そして 夜になれば
貴方をギュッと抱きしめてあげる
貴方に愛を囁きながら

だから 結婚しましょう
なぜ 結婚しようと言わないの
恥ずかしがらないで
小さな家で 犬を飼って 貴方と2人
どんなに幸せか 想像して
だから 結婚しましょう すぐに
今 すぐに

貴方が哀しみに沈んでいる時は
私が微笑みかけて 貴方を元気づけてあげる
でも 私が ひとりぼっちで悲しい時は
私を力いっぱい抱きしめて
涙を拭いてね
だから 結婚しましょう
貴方なしでは どうやって生きていけばいいか分からないの
いつか私たちの子供たちもできるの
ステキよね
これを言うだけで 私は もう精一杯よ

さあ 結婚しましょう
すぐに



日本語対訳 : 八木沢 萌 様


    gsdf


こんな気持ちはすっかり、さっぱり忘れてしまいましたが、当時は良い妻になろう頑張るぞ。おーっ。 ってな感じで、可愛かったわけですよ。

あれから19年も経ってしまったんだ。 人生なんてあっという間よの~fdgdg


関連記事
スポンサーサイト

コメント

非公開コメント

koko

血液型B型
趣味:神社仏閣、城巡り、水泳、読書  

家族:夫・長男・次男・長女・あずき(チワワ)・さくら(チワワ)



 
もしよかったらポチッとね♬


にほんブログ村

 

あずき



さくら



クロ 17歳 MIX犬

平成24年3月16日
天国へ逝きました(ToT)